Selamat Datang

Khamis, 31 Mei 2012

Pimpinan UMNO Perlu Bertaubat Kerana Rosakkan Aqidah Muda Mudi



Apabila seseorang itu telah melakukan sesuatu dosa, dia perlu bertaubat sebelum datang kematiannya. Perkara ini dijelaskan oleh Allah SWT di dalam al Quran, yang bermaksud

" Sesungguhnya penerimaan taubat itu diterima oleh Allah hanya bagi orang-orang yang melakukan kejahatan disebabkan (sifat) kejahilan kemudian mereka segera bertaubat, maka (dengan adanya dua sebab itu) mereka diterima Allah taubatnya; dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana"

" Dan tidak ada gunanya taubat itu kepada orang-orang yang selalu melakukan kejahatan, hingga apabila salah seorang dari mereka hampir mati, berkatalah ia: “Sesungguhnya aku bertaubat sekarang ini,” (sedang taubatnya itu sudah terlambat), dan (demikian juga halnya) orang-orang yang mati sedang mereka tetap kafir. Orang-orang yang demikian, Kami telah sediakan bagi mereka azab seksa yang tidak terperi sakitnya".


Menurut Ustaz Abu Bakar Hussian yang merupakan Pesuruhjaya PAS Perak, Pimpinan UMNO telah menganjurkan sebuah program yang mempunyai pengisian yang diharamkan dalam Islam secara jelas. Iaitu hiburan yang berunsur seksi, melampau dan luar batasan syara’di Putrajaya baru-baru ini.

Saya sebagai Pesuruhjaya PAS Perak merasa kesal dengan pihak piminan UMNO yang bertindak sedemikian. Bagi barisan ulama’ UMNO, saya ingin mengingatkan bahawa kalian perlu sedar bahawa kalian takkan dapat mencuci najis dengan terjun dalam loji kumbahan. Kalian akan tenggelam, dan bermandi najis, tegas beliau.

Saya juga kesal apabila perkara haram sebegini dianggap oleh pemimpin UMNO sebagai satu seni, atau satu tarian yang dibenarkan. Lihatlah betapa rosaknya kefahaman mereka terhadap tatacara hidup yang sepatutnya.

Justeru beliau menigatkan pemimpin UMNO bahawa dalam al Quran ada menceritakan tentang umat terdahulu, yang mana golongan yang mempunyai fikiran hanya membiarkan kaumnya melakukan kejahatan. Hanya sedikit sahaja dari kalangan mereka yang melarang kejahatan tersebut. Mereka yang mempunyai fikiran, dan hanya membiarkan kejahatan berleluasa ini, sibuk dengan kemewahan mereka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails