Selamat Datang

Jumaat, 4 Mei 2012

Media Umno ajar fitnah seks secara terbuka

Harakahdaily, 04 Mei 2012
PETALING JAYA: Tindakan akhbar Utusan menggunakan kaedah fitnah seks ke atas  Azmin Ali Timbalan Presiden PKR yang sedang berlaku sekarang ini adalah gambaran nyata betapa bengkrapnya tahap moral dan maruah organisasi dan parti yang didokongnya – Umno.

Demikian dakwa Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty (gambar) dalam satu kenyataannya hari ini.


PKR juga, kata Muhamad Nor, melihat bahawa tindakan akhbar ini adalah manifestasi dari desperado dan tekanan tidak terkawal yang dihadapi Umno dalam menghadapi kebangkitan rakyat melaluiBersih 3.0 dan letusan isu rasuah RM3 bilion dalam isu pembelian scorpene yang sedang hangat diperkatakan rakyat sekarang ini.


Ia juga mengesahkan kenyataan Tun Dr Mahathir bahawa Umno kini sedang ketandusan ahli bijak pandai dan golongan profesional sebagai penerus kepimpinan dan perjuangannya.

"Apa yang dilakukan ini, hanyalah penerusan kepada budaya tahyul, liar dan lucah yang menjadi anutan agensi tersebut yang telah diamalkan sekian lama melalui pelbagai penerbitannya," dakwa beliau.

Katanya, strategi yang sama telah pun digunakan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam beberapa siri fitnah seksual sejak 1998 lagi,  selepas gagal mencari isu lain yang bolehm enjatuhkan beliau.

Namun, usaha yang dilakukan untuk memudarkan sinar kepimpinan tokoh ini tetap gagal berterusan kerana rakyat Malaysia nyata lebih bijaksana dalam menilai hakikat dan kebenaran.

Adalah jelas, kata beliau, Umno dan semua media pendokongnya tidak mempedulikan apakah implikasinya kepada generasi muda yang masih bersih dan belum mengerti apa-apa apabila fitnah seperti ini disebarkan secara terbuka dan berleluasa.

"Keadilan berpendirian bahawa dengan melihat data peningkatan pelbagai gejala keruntuhan moral yang begitu ketara sejak dekad mutakhir ini-  seperti zina, gay, lesbian, pembuangan bayi dan kelahiran anak luar nikah–nyata sekali ia adalah kesan buruk dari gejala fitnah seksual yang diamalkan ini.

"Hakikatnya, Umno dan Utusan telah melakukan satu jenayah besar kepada bangsa Melayu dan rakyat Malaysia seluruhnya dalam hal ini dan mereka perlu bertanggungjawab keatasnya," katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails