Selamat Datang

Selasa, 29 Mei 2012

Munajat Perdana bersama Tuan Guru Hj Salleh Musa mendapat sambutan hangat.

 

 Bagan Serai, 29 Mei; Program Munajat Perdana bersama Tuan Guru Hj Salleh Musa dari Kedah di Masjid Tinggi mendapat sambutan hangat oleh pimpinan dan ahli-ahli PAS Perak. Hadirin telah memenuhi ruang masjid untuk mengerjakan solah maghrib dan solat hajat seterusnya mendengar tazkirah dan amanat dari Tuan Guru Hj Salleh.



Dalam tazkirahnya, beliau menyebut bahawa semua ahli PAS yang berjuang hendaklah ingat tentang perjuangan  asal kita adalah untuk menegakkan kalimah Allah di atas muka bumi ini dan bukan kerana yang lain seperti mengejar kebendaan. Ramai yang telah mula terpesong apabila kemenangan dicapai dan  kebendaan mula kelihatan di depan mata. Semakin lama semakin banyak dan niat mula berubah apabila mata benda mula mengoncang dan menggoda hati.



Oleh itu semua kita hendaklah membetulkan niat kita dalam perjuangan hanya semata-mata untuk mendapat redha Allah. Setiap apa yang kita lakukan akan disoal di akhirat kelak satu persatu terutama setelah mencapai kemenangan. Tanggunjawab hendaklah kita tunaikan sebagai calon yang menang. Insaflah bahawa Allah akan menambah nikmatnya dengan banyak apabila kita bersyukur dan sebaliknya Allah akan mengazab kita seandainya kita menjadi kufur

Maka kerja buat kita dalam perjuangan hendaklah dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh dan ikhlas kerana Allah. Ketika itulah Allah akan memberi pertolongan kepada kita untuk mencapai kemenangan. Jangan wujud hasad dengki dalam hati setiap pejuang dan berjuanglah kerana Allah dengan niat yang betul. Sesungguhnya perjuangan ini memakan masa yang lama. Nabi Musa menentang Firaun memakan masa sehingga 40 tahun lamanya.


Akhirnya marilah kita sama-sama berjuang dengan penuh kesungguhan dan sanggup berkorban dengan segala-galanya untuk menapai kemengangan Islam.

Turut hadir dalam majlis ini ialah Ustaz Abu Bakar Hussin, Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Misbahul Munir, Tuan Hj Razman dan pimpinan PAS Perak.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails