Selamat Datang

Jumaat, 30 Julai 2010

Kabinet dua kali kena tipu, malangnya rakyat Malaysia


http://gemasuara.blogspot.com/

Tun Ling Liong Sik bekas Menteri Pengangkutan dan bekas Presiden MCA telah didakwa di mahkamah sesyen kerana didapati melakukan dua kali penipuan terhadap Jemaah Menteri(Kabinet)dalam isu pembelian tanah untuk mega distribution di Pelabuhan Klang bagi tujuan perojek PKFZ.Dua kali penipuan tersebut dilakukan olih Tun Ling Liong Sik pada 25 Sept 2002 dan 6 Nov 2002 di pejabat Perdana Menteri di dalam mesyuarat kabinet kerajaan BN.

Penipuan tersebut telah mengakibatkan kerugian yang sangat besar kepada negara dan rakyat.Isu ini sangat memalukan kerana dalam tempoh tak sampai dua bulan jemaah menteri(kabinet)bolih kena tipu olih seorang anggota kabinet.

Ini menunjukkan dalam kabinet kerajaan BN ada penipu dan ada yang kena tipu.Yang tipu sudah tentu jahat dan bijak.Yang kena tipu pula sudah tentu lemah dan bodoh bangang.Yang tipu tak beramanah yang kena tipu pun sama tak beramanah dan pak angguk dalam mesyuarat jemaah menteri.

Persoalannya ialah bagaimana sebahagian yang kena tipu masih kekal dalam jemaah menteri hingga sekarang dan menjawat jawatan yang lebih besar iaitu Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri dan ramai lagi anggota Jemaah menteri pada 2002 yang turut kena tipu dengan Tun Ling Liong Sik turut kekal dalam kabinet kerajaan Umno/BN.

Penipuan tersebut menunjukan anggota kebinet yang ditipu sebanyak dua kali dalam tempoh tak sampai dua bulan hilang kelayakkan sebagai anggota jemaah menteri termasuk PM dan TPM.

Apalah malang rakyat Malaysia diperentah oleh kerajaan Umno/Bn yang anggota jemaah menterinya orang yang bodoh bangang dan mudah ditipu sebanyak dua kali dalam tempoh tak sampai dua bulan.

Malaysia tak akan maju jika jemaah menteri dari kalangan penipu dan menteri yang mudah ditipu dan ketirisan wang rakyat terus berlaku akibat dari jemaah menteri penipu dan ditipu yang melambangkan bodoh bangang kabinet kerajaan Umno/Bn.

Yang jelas semua mereka ini adalah penipu rakyat Malaysia.Bohong Negara(BN)."SELAMATKAN MALAYSIA DARI PENIPU NEGARA."

Datuk Mahfuz Omar,
Naib Presiden PAS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails