Selamat Datang

Selasa, 27 Julai 2010

Himpunan Warga Felcra gamit ribuan hadirin



Mohd Syamil Azhar

PASIR SALAK, 27 Julai: Kehadiran Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang akan menyampaikan ucapan kemuncak pada majlis penutup Himpunan Warga Felcra Kebangsaan di Changkat Lada, dekat sini pada 1 Ogos ini dijangka mampu menarik ribuan pendengar.

Program kemuncak itu juga menjadi lebih menarik dengan hadir sama tiga lagi Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Haji Mohamad Sabu, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin dan Mazlan Aliman.

Pengarah program, Haji Razman Zakaria, berkata program dua hari itu diharap dapat menghimpun ribuan warga Felcra dari seluruh negara, terutama Perak memandangkan negeri ini terbesar kawasan Felcra serta terbanyak peserta.

Katanya, program itu sangat penting bagi semua warga Felcra mendapat pendedahan terhadap pelbagai penyelewengan pihak atasan.

"Sebab itulah kita bawa seorang peguam yang pernah menang kes saman Felda dan seorang peserta Felcra yang menang saman setelah beliau disingkir dari Felcra.

"Mereka akan bentang dua kertas kerja yang penting untuk semua warga Felcra," katanya.

Razman berkata, dua kertas kerja yang akan dibentangkan akan mendedahkan kepada warga Felcra mengenai hak mereka sebagai peserta dan apa yang sewajarnya mereka dapat serta kemunasabahannya dari segi pembayaran dividen misalnya.

Katanya, selain itu pendedahan mengenai status mereka sebagai peserta serta perjanjian hak pemilikan semula tanah juga perlu didedahkan supaya jelas.

Beliau yang juga Pengerusi Lajnah Tanah dan Peneroka Perhubungan PAS Perak, berkata program pada 31 Julai bermula jam 2 petang dan berakhir jam 12 malam, manakala pada 1 Ogos bermula jam 8 pagi berakhir jam 12 malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails