Selamat Datang

Jumaat, 22 Oktober 2010

Pemuda PAS yakin Zulkefli mampu galas amanah


Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 22 Okt: Dewan Pemuda PAS Pusat menyokong penuh calon pilihan PAS yang mewakili Pakatan Rakyat bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Galas, Dr Zulkefli Mohamad yang diumum malam tadi.

Ketuanya, Nasruddin Hassan berkata, pemuda PAS yakin Dr Zulkefli mampu menggalas amanah tersebut dengan jayanya dengan bantuan seluruh jentera parti pelbagai peringkat.

Ini kerana Dr Zulkefli mempunyai pengalaman luas dengan politik di Galas apabila pernah bertanding dalam pilihan raya umum 2004 di Dun Galas dan pilihan raya umum 2008 bagi Parlimen Gua Musang.

“DPPP sokong penuh calon PAS yang diumum oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz semalam bagi mewakili PR di Dun Galas," katanya.

Sehubungan itu, beliau mengerahkan seluruh jentera pemuda turun ke Galas bagi membantu memenangkan calon PAS tersebut.

Bagaimanapun katanya, pemuda PAS dinasihatkan agar berhati-hati dan tidak terpengaruh provokasi pihak lawan.

"Pemuda PAS perlu turun ke Galas dengan akhlak yang tinggi, semangat juang yang tabah serta elak diri dari terjebak dengan sebarang provokasi," tambahnya lagi.

Beliau juga optimis PAS mampu mengekalkan kerusi Dun tersebut jika jentera menjalankan tanggungjawab sebaiknya dan ikhlas dalam perjuangan.

"Perjuangan Islam pasti menang apabila Allah redha. Allah hanya redha pada yang ikhlas dan benar dalam perjuangan, kerana kedua-duanya itu adalah asas kepada kejayaan," katanya.

PAS malam tadi mengumumkan Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Gua Musang, Dr Zulkefli Mohamad sebagai calon mewakili Pakatan Rakyat bertanding pada Pilihan Raya Kecil (PRK) N.45 Dun Galas.

Pengumuman itu dibuat Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada majlis pengisytiharan calon di Dataran Ilmu, Gua Musang.

Menurut Tuan Guru Nik Aziz, Zulkefli dipilih kerana diyakini mampu meneruskan kerja cemerlang yang telah diusahakan wakil rakyat sebelum ini, Allahyarham Chek Hashim Sulaima.

Hadir sama pada majlis tersebut, semua pimpinan utama PAS Pusat termasuk Presiden, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Nasharudin Mat Isa. Turut serta ialah Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Timbalan Setiausaha Agung DAP, Datuk Ngeh Koo Ham.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails