Selamat Datang

Sabtu, 16 Jun 2012

Beli MP Pakatan: Khalid sahut cabaran Zamil

Anis Nazri, 16 Jun 2012
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad bersedia mendedahkan 'lebih banyak' rakaman video membabitkan 'penglibatan' Bekas Ketua Pemuda PKR Kedah, Zamil Ibrahim dengan isu 'pembelian' ahli parlimen Pakatan Rakyat.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor itu, berkata pihaknya memang merancang untuk mendedahkan baki rakaman video terbabit, termasuk seorang lagi 'agen' yang turut wujud dalam rakaman tersebut.

"Tiada masalah, kita memang ada rancangan untuk mendedahkan keseluruhan rakaman tersebut.  Malah, kita juga akan dedahkan tentang seorang lagi yang ada dalam video tersebut," tegas beliau ketika dihubungi Harakahdaily, hari ini.Beliau berkata demikian sebagai menyahut cabaran yang dikemukakan Zamil yang meminta beliau mendedahkan lebih banyak rakaman video berkenaan isu tersebut.

Sebelum ini, ahli parlimen Pakatan Rakyat mendedahkan rakaman video yang menunjukkan berlakunya 'pembelian' anggota parlimen pembangkang membabitkan Zamil yang dikatakan menjadi 'agen Umno'.

Mengulas lanjut, Khalid berkata kenyataan balas Zamil berhubung pendedahan video tersebut menunjukkan beliau mengakui terbabit dengan beberapa siri pertemuan dengan beberapa wakil rakyat Pakatan Rakyat yang dikatakan tidak berpuas hati dengan pimpinan Pakatan Rakyat.

"Secara tidak langsung, dia telahpun mengakui terlibat dengan beberapa pertemuan dengan wakil-wakil rakyat Pakatan Rakyat. Sejak bila dia menjadi kaunselor untuk BN, dia kena jelaskanlah," tegas Khalid.

Mengulas permintaan Zamil kepada beliau untuk menjelaskan tentang pertemuan mereka dua tahun lepas, di sebuah restoran Cina di Kajang, Khalid secara sinikal berkata pertemuan tersebut tidak ada dalam ingatannya.

"Seingat saya, tidak ada pertemuan antara saya dengan dia.  Saya pun tidak pernah mengenali dia, tidak pernah berjumpa dengan dia. Kalau betul ada, saya minta Zamil sendiri dedahkanlah butirannya.  Seingat saya, memang tidak ada (pertemuan)," tegas beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails