Selamat Datang

Rabu, 4 November 2009

Marhalah dari jalan dakwah


Permulaan dakwah Islam di zaman Rasulullah saw, Islam telah menjadi asing dan dagang dan jahiliah terus berleluasa. Pendukung-pendukung dakwah ditindas, dikotak-katikan dan dikepung dari setiap penjuru untuk dihancur-leburkan. Musuh-musuh dakwah Islam dipimpin oleh golongan musyrikin di Semenanjung Tanah Arab, penyembah api di Parsi dan kerajaan Romawi bersama Yahudi.

Musuh-musuh dakwah Islam hari ini di pimpin oleh golongan kristian dan zionis yang sekular. Jahiliah moden ini juga disertai oleh boneka-boneka dikalangan muslimin yang telah diracuni hati dan fikiran mereka. Malah mereka ini lebih kejam dan lebih sesat dari jahiliah di zaman permulaan dakwah Islam di zaman Rasulullah saw.

Ini semua memberi peringatan bahawa muslimin di zaman Nabi Muhammad saw sentiasa bertahan dan bersabar sehingga Allah swt memberi pertolongan kepada mereka dengan menghina para pendukung syirik,kufur dan jahiliah serta mengalahkan mereka. Lalu berkibarlah dan berkuasalah kalam Allah dan turun dan lemahlah kalimah kufur.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails