Selamat Datang

Isnin, 29 Mac 2010

PERJUMPAAN HALWA MTD TITI SERONG DENGAN MUSLIMAT SG BETUL BAWAH


Parit Buntar, 23 Mac2010 - Dewan Muslimat PAS Parit Buntar dengan kerjasama HALWA MTD Titi Serong telah mengadakan perjumpaan kali kedua dengan muslimat Cawangan Sg Betul Bawah di markas UPU Sg Betul Bawah, Tanjung Piandang. Perjumpaan ini diadakan bagi merapatkan lagi silaturrahim di antara AJK DMP, AJK HALWA MTD Titi Serong, AJK muslimat Cawangan Sg Betul Bawah yang diketuai oleh Pn Nurul Syahida bt Hassan dan muslimat-muslimat di Sg Betul Bawah.

Program ini dimulakan dengan program membaca Yassin beramai-ramai dengan diketuai oleh Pn Ainah bt Ahmad, isteri kepada YB Drs Khalil Idham Lim. Seramai lebih kurang 35 orang muslimat telah menghadiri perjumpaan ini yang bermula pada pukul 4.00 petang, yang kemudiannya solat Asar secara berjemaah telah dijalankan di situ.

Selepas itu, tazkirah bertajuk “Membangun Untuk Islam” telah disampaikan oleh Ustazah Zuraida bt Hussin, isteri kepada YB Dr Mujahid Rawa. Antara penekanan yang diberikan oleh beliau ialah sentiasa menghadiri majlis-majlis ilmu bagi menghidupkan hati yang sentiasa bergolak dengan permainan syaitan dan kemewahan dunia, sentiasa menjaga dan membajai ni’mat Islam dan Iman dan sentiasa menjauhi perkara-perkara yang dilarang oleh Allah terutama perkara syirik dan perasaan riak dan ujub. Program ini berakhir pada pukul 6. 15 petang dengan sedikit jamuan disediakan oleh muslimat Cawangan Sg Betul Bawah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails