Selamat Datang

Khamis, 26 Mei 2011

Pilihan raya ke 13 tahun ini?


Rizal Tahir

KOTA BHARU, 26 Mei: Pilihanraya Umum ke-13, dijangka akan diadakan tahun ini berikutan harga minyak tidak dinaikkan dalam tempoh terdekat meskipun ada usaha untuk menaikkan harga bahan api itu.

Selain itu juga, negara akan menanggung beban kewangan yang semakin kronik sekiranya pilihanraya itu diadakan tahun hadapan.

Timbalan Setiausaha Agung Parti KeAdilan Rakyat (PKR), Rosli Abdullah, berkata selain itu juga dakwaan terhadap Penasihat Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diketahui akhir bulan Jun ini.

“Kita yakin, Datuk Seri Anwar (gambar) akan dijatuhi hukuman akhir bulan depan dimana kes perbicaraan membela diri dalam kes perbicaraannya berlangsung pada 6 hingga 30 Jun dan selepas itu pilihanraya umum akan diadakan.

“Dua eleman ini antara petunjuk pilihanraya umum akan diadakan tahun ini,” ujarnya.

Sehubungan itu, beliau yang juga Setiausaha Perhubungan PKR Terengganu menyeru Pakatan Rakyat peringkat akar umbi sentiasa dalam bersiap sedia untuk menghadapi kemungkinan pilihanraya itu.

Khabar angin yang terkini, pilihan raya umum akan diadakan Julai ini namun ramai yakin ia terlalu awal dan akan diadakan seawalnya September hingga November tahun ini.

"Ia sebaiknya selepas Bajet 2012 dibentangkan kerana ia senjata ampuh BN untuk memberi gula-gula kepada rakyat," kata seorang pemimpin PAS.

Namun begitu ada juga yang berpandangan ia akan diadakan selepas persempadanan semula pilihan raya yang seawalnya diadakan tahun 2012.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails