Selamat Datang

Isnin, 18 Februari 2013

Jika Johor dapat ditawan bonus kepada Pakatan

Muhammad Faizal, 18 Feb 2013
SUBANG JAYA: PAS berkeyakinan bahawa Pakatan Rakyat (PR) dapat menawan 12 kerusi Parlimen di Johor pada Pilihan raya Umum ke-13 (PRU13) nanti.

Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub menjelaskan perkara tersebut ketika menghadiri Majlis Makan Malam Demi Rakyat di sebuah hotel di sini, malam tadi.

Beliau turut memberitahu, selain daripada 12 kerusi Parlimen yang bakal dimenangi, jika Johor dapat ditawan ia merupakan bonus kepada PR.

"Saya pasti kita dapat melumpuhkan Barisan Nasional (BN) di Johor, setakat malam ini PR akan dapat menumbangkan BN di 12 kerusi parlimen.


"Saya tidak mahu cakap besar kalau PR dapat memerintah Johor ia merupakan bonus kepada kita, yang pasti 12 kerusi dapat kita tawan," ucap beliau di hadapan 1,000 orang yang hadir.

Salahuddin memberitahu jika beliau mementingkan kedudukan dan pendapatan bulanan  setiap bulan, beliau boleh untuk terus mempertahankan kerusi di Kubang Kerian.

Namun, ujarnya demi untuk mengembalikan kesejahteraan rakyat Johor perkara tersebut dikorbankan semuanya.

"Saya boleh minta untuk kekal di Kubang Kerian kalau saya mahu mendapat balik elaun dan gaji saya.

"Tetapi saya lupakan itu semua yang penting balik ke Johor dan robohkan kubu Umno untuk ke Putrajaya, ini kepentingan rakyat dan masa depan negara," kata beliau lagi.

Tambah beliau lagi, walaupun ada pemimpin Umno menyatakan tindakan beliau kembali ke Johor umpama menbunuh diri, tetapi perkara tersebut tidak mematah semangat.

"Tunggu saya balik dan kita lihat siapa bunuh siapa pada PRU13 nanti," tegasnya.

Jelas beliau, walaupun usia masih muda, namun PAS, PKR dan DAP dapat membuktikan PR berada pada satu posisi untuk memberi kebaikan kepada rakyat.

Beliau yakin, perpaduan yang ditunjukkan di dalam PR serta sokongan rakyat akan menghasilkan satu kemenangan yang besar pada PRU13 nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails