Selamat Datang

Isnin, 8 November 2010

Zaid tarik diri, letak semua jawatan PKR


Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 8 Nov: Datuk Zaid Ibrahim mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden PKR dan meletak semua jawatan dalam parti itu.

Beliau yang juga Pengerusi Perhubungan PKR Wilayah Persekutuan membuat keputusan itu kerana tidak ada usaha dari pimpinan parti untuk mengatasi pelbagai masalah manipulasi dan amalan pemilihan yang tidak adil, walaupun isu itu diungkit berkali-kali.

“Saya ditawarkan untuk bergabung dengan parti ini di bawah kepercayaan bahawa saya boleh mempromosikan politik progresif, memelihara dan mengembangkan nilai-nilai politik berprinsip dan budaya yang saya anggap penting bagi perkembangan demokrasi dan tata pemerintahan yang baik di negara ini.

“Aku salah,” tulisnya di dalam blognya http://www.zaiduntukrakyat.com hari ini.

Selama pemilihan parti, katanya peristiwa telah menunjukkan bahawa kepimpinan secara aktif membenarkan tindakan penyelewengan dan penipuan untuk mencapai tujuan yang dirancang.

Beliau yakin bahawa setiap parti politik dengan nilai-nilai munafik dan palsu tidak akan boleh menawarkan reformasi yang bererti bagi rakyat.

Begitupun, bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu mengucapkan terima kasih kepada semua ahli yang telah menyokongnya dan menempatkan mereka di jalan reformasi.

Keputusan yang diambil itu, ujarnya adalah kekecewaan sepenuhnya bahawa beliau tidak boleh meneruskan proses pemilihan yang cacat.

“Saya tetap komited untuk menyebabkan pembangkang dan akan terus bercakap tentang isu-isu rakyat jelata. Kita akan terus bersama meneruskan perjuangan terhadap kerajaan yang lebih baik untuk rakyat,” ujarnya.

Beliau berharap para peminat Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak lagi menganggapnya sebagai spoiler menyekat perjalanan ke Putrajaya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PIHAK KAMI TIDAK BERTANGGUNGJAWAP DENGAN KOMEN YANG MENYALAHI UNDANG-UNDANG MALAYSIA

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails